یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

وضعیت اشتغال و کاریابی در کیش چگونه است؟

۴ بازديد


کیش، جزیره‌ای تفریحی‌ورزشی در استان هرمزگان است که در جنوب ایران و منطقه خلیج‌فارس قرار دارد. دلایلی همچون وجود منطقه آزاد تجاری، جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تجاری، موقعیت مناسب برای سرمایه‌گذاری، آرامش و سکوت جزیره، امنیت و قانونمندی بالا و تمیز بودن و درصد بالای اکسیژن باعث شده است که هر ساله افرادی زیادی تصمیم بگیرند برای کار و زندگی به جزیره کیش مهاجرت کنند. این افراد پیش از عملی‌کردن تصمیم خود، باید از وضعیت اشتغال و کاریابی در کیش اطلاع پیدا کنند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم وضعیت اشتغال، کاریابی و استخدام در کیش را بررسی کرده و روش‌های پیداکردن شغل مناسب در این جزیره را معرفی نماییم.

بررسی وضعیت اشتغال و کاریابی در کیش

در چند سال گذشته، جزیره کیش که به‌عنوان یک منطقه اقتصادی و گردشگری موفق شناخته می‌شود، بستر مناسبی را برای کارکردن بسیاری از افراد در سراسر ایران فراهم کرده است؛ به‌گونه‌ای که طبق آمار به‌دست‌آمده، تنها 5 درصد از افراد ساکن در کیش، بومی جزیره هستند و 95 درصد مابقی از مناطق مختلف برای کار و زندگی به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. بااین‌وجود، به دلیل وجود فرصت‌های شغلی گوناگون در کیش، بیکاری در آن معنایی نداشته و نرخ آن کمتر از 2 درصد است. در صورت تمایل  برای مشاهده همه فرصت‌های شغلی موجود در جزیره کیش به‌صورت یکجا، می‌توانید از این لینک دیدن کنید: https://karbord.io/jobs/in-kish

در ادامه به بررسی وضعیت اشتغال و کاریابی در کیش در بخش‌های مختلف می‌پردازیم.

وضعیت اشتغال در بخش تجاری

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، کیش یک منطقه آزاد تجاری محسوب می‌شود. به همین دلیل در این منطقه، کالاهایی همچون پوشاک و لوازم‌آرایش با قیمت بسیار مناسبی وارد شده و شامل مالیات نیز نمی‌شود. این عامل باعث شده است که مراکز خرید بسیاری در جزیره کیش ساخته شود.

علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین اهداف گردشگران از آمدن به این جزیره نیز، خرید پوشاک و دیگر کالاهای لوکس است. از جمله مراکز خرید و بازارهای معروف کیش می‌توان به بازار دیپلمات، بازار پردیس، بازار زیتون، بازار ونوس، مرکز تجاری کیش، بازار دامون و بازار مریم کیش اشاره کرد.

باتوجه به توضیحات گفته شده، یکی از بهترین گزینه‌های اشتغال و کاریابی در کیش، فروش کالا و به‌صورت ویژه، پوشاک و لوازم‌آرایش و مشاغل خدماتی مرتبط به آن است. به‌طوری‌که بسیاری از افراد جویای کار در کیش می‌توانند به‌عنوان فروشنده، بازاریاب، مدیر فروش، دیجیتال مارکتر، تولیدکننده محتوا و مشاغلی ازاین‌دست، مشغول به کار شوند.

وضعیت اشتغال در بخش گردشگری

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، هر ساله گردشگران و مسافران بسیاری به این جزیره زیبا مسافرت می‌کنند و به گردش، تفریح و خرید می‌پردازند. به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌های کار در کیش با حقوق بالا، فعالیت در مشاغل مرتبط با گردشگری است. چرا که معمولا هر شغلی که به ارائه خدمات به مسافرین و گردشگران می‌پردازد، پردرآمد خواهد بود.

از جمله این مشاغل می‌توان به شغل‌هایی همچون راهنمای تور گردشگری، برگزاری و هماهنگی تورهای تفریحی، راه‌اندازی مراکز تفریحی، برگزاری جنگ‌های شادی و جشنواره، اجاره ماشین، نیروی خدماتی و راننده تور اشاره کرد.

برخی از افراد علاقه‌مندند که دوران بازنشستگی خود را در مناطقی آرام و زیبا همچون جزیره قشم و کیش بگذرانند. این افراد به دنبال کاریابی در کیش و یافتن شغلی پاره‌وقت برای گذران زندگی در این جزیره هستند. مشاغل مرتبط با گردشگری که به برخی از آن‌ها اشاره شد، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های استخدام بازنشسته در کیش محسوب می‌شوند.

وضعیت اشتغال در بخش‌های مرتبط با هتلداری

باتوجه به گردشگرپذیر بودن جزیره کیش و تعداد بالای مسافر در آن، شغل هتلداری و مشاغل مربوط به آن، از جمله مشاغل پردرآمد در کیش محسوب می‌شود. به‌گونه‌ای که یکی از پرتکرارترین آگهی‌های استخدام در این جزیره به آگهی استخدام در هتل های کیش اختصاص دارد.

از جمله این موقعیت‌های شغلی در آگهی‌های استخدامی می‌توان به رزروشن هتل، حسابدار، مدیر هتل، نیروی خدماتی، منشی، مسئول پذیرش هتل، کارگر ساده، آشپز و نگهبان اشاره کرد.

در جزیره کیش هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره مختلفی ساخته شده‌اند که به‌عنوان نمونه می‌توان از هتل ترنج، هتل داریوش، هتل میراژ، هتل شایگان، هتل ویدا و هتل سورینت مریم نام برد.

وضعیت اشتغال در بخش‌های مرتبط با رستوران و کافه

یکی دیگر از گزینه‌های اشتغال و کاریابی در کیش، تاسیس رستوران و کافه است. گردشگران و مسافران معمولا وعده‌های غذایی خود را در رستوران و کافه میل می‌کنند. بنابراین باتوجه به پتانسیل‌های گردشگری و تفریحی جزیره کیش، راه‌اندازی رستوران و کافه، شغلی پردرآمد خواهد بود.

با تاسیس کافه‌ها و رستوران‌های مختلف در این جزیره که به‌عنوان نمونه می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ فودلند کیش، کوه نور و سالود اشاره کرد، نیاز به نیروی کار در این مکان‌ها نیز افزایش خواهد یافت. به همین دلیل مشاغل مرتبط با کافه و رستوران نیز، گزینه مناسبی برای افراد جویای کار در کیش محسوب می‌شوند.

از جمله این موقعیت‌های شغلی می‌توان به مسئول پذیرش، آشپز، سرآشپز، باریستا، مسئول پذیرش، حسابدار و نیروی خدماتی اشاره کرد.

وضعیت اشتغال در پروژه‌های عمرانی و مهندسی

یکی دیگر از گزینه‌های کاریابی در کیش، اشتغال در پروژه‌های عمرانی و مهندسی است که اغلب درآمد بالایی نیز دارند. به‌عنوان نمونه می‌توان به استخدام مهندس شیمی و مهندسی نفت در شرکت‌های حفاری نفت کیش و استخدام برق‌کار، لوله‌کش، تعمیرکار و کارشناس بازرسی و راه‌اندازی لوله و تاسیسات برای پروژه‌های عمرانی اشاره کرد.

معرفی روش‌های مختلف پیداکردن شغل مناسب در کیش

امروزه روش‌های مختلفی برای پیداکردن شغل مناسب در کیش وجود دارد که به‌عنوان نمونه می‌توان به جستجو در سایت‌های کاریابی برای پیداکردن آگهی استخدام موردنظر، مراجعه حضوری به موسسات کاریابی، بررسی روزنامه‌های کثیرالانتشار برای آگهی‌های استخدام دولتی در کیش و یا دعوت مستقیم کارفرما از افراد، اشاره کرد.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله به بررسی وضعیت اشتغال و کاریابی در کیش پرداختیم و روش‌های مختلف پیداکردن شغل مناسب در کیش را بررسی نمودیم. همان‌طور که مشاهده کردید، جزیره کیش به دلیل پتانسیل‌های گردشگری، تجاری و تفریحی گوناگون، بستر مناسبی را برای اشتغال افراد مختلف از سراسر کشور فراهم کرده است؛ به‌گونه‌ای که نرخ بیکاری در کیش کمتر از دو درصد است. از جمله این موقعیت‌های شغلی می‌توان به مشاغل تجاری همچون فروش پوشاک، مشاغل مرتبط با گردشگری مانند راهنمای تور و اجاره ماشین، مشاغل مرتبط به هتلداری و رستوران و مشاغل مرتبط با پروژه‌های عمرانی و مهندسی اشاره کرد.

افراد مختلف از طریق موسسه کاریابی و یا سایت‌های استخدامی و کاریابی معتبر می‌توانند شغل مناسب خود را در کیش پیدا کرده و پس از مهاجرت به کیش، درآمدی بالا کسب کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.